Пронос (діарея) після прийому антибіотиків у дитини і у дорослого

Пронос після антибіотиківУ будь-якої людини хоча б раз в житті з`являвся такий неприємний недуга, як розлад шлунка. Це патологічний стан організму називається в народі поносом. Характеризується воно частим і рідким стільцем. Початися тривала діарея може з кількох причин, однією з яких і у дітей, і у дорослих пацієнтів є прийом певних лікарських засобів.

Після антибіотиків пронос виникає через руйнування мікрофлори шлунково-кишкового тракту. З`являється він зазвичай відразу ж, як розпочато курс лікування цими препаратами і припиняється через кілька днів після його закінчення. Але бувають випадки, коли виник під час прийому антибіотиків пронос довго не проходить, рідкий стілець стає дуже рясним. Через цю симптоматики як у дитини, так і у дорослого значно погіршується загальний стан, піднімається температура і, крім діареї, з`являється сильна блювота.

Такий стан пацієнтів, яке спровокував пронос на тлі прийому антибіотиків, вимагає негайної консультації фахівця, так як після нього може початися зневоднення. Особливу небезпеку воно представляє для немовлят і людей похилого віку, так як їх організми виявляються більш ослабленими і схильними через це розвитку різних патологій. Щоб з`ясувати, як уникнути цієї проблеми, варто розглянути вплив сильнодіючих лікарських засобів на пацієнтів кожної вікової групи, а також з`ясувати способи, що допомагають не допустити розвитку патології.

Пронос у грудничка після антибіотиків

Діарея після антибіотиківДіарея у дитини, особливо новонародженого, незалежно від причини, її викликала, завжди викликає сильну тривогу у батьків. Нерідко від них можна почути запитання про те, чому на тлі прийому певних лікарських препаратів, призначених для ліквідації запальних процесів, і у немовлят, і у дітей старшого віку, з`являється такий патогенний ознака, як рідкий стілець, часто супроводжуваний блювотою і болями в животі? Також їх цікавить, що таке антибіотикоасоційована діарея і чому вона може виникнути?

Педіатри пояснюють, що пронос після курсу антибіотиків у новонароджених і немовлят пов`язаний з відсутністю вибіркової дії у прийнятих коштів. Тому під час терапії в кишечнику знищуються не тільки патогенні мікроорганізми, а й корисні бактерії. Через це порушується баланс мікрофлори травних органів і розвивається розлад шлунка, що виявляється в рясному і сильному рідкому стільці. Пронос у дитини від антибіотиків - це велике випробування для дитячого організму, так як малюк після початкової хвороби не зміцнів остаточно і часті водянисті випорожнення ще більше його послаблюють.

У тому випадку, якщо рідкий стілець після прийому антибіотиків у дитини має більше 3 епізодів на добу і триває кілька днів, а інші причини виникнення патології не виявлено, фахівцями наголошується, що у малюка розвивається антибіотикоасоційована діарея. Вона завжди супроводжується водянистим проносом, підвищеним газоутворенням і болями в животі. Але з`являється у дитини пронос після антибіотиків не завжди, так як у кожного маленького пацієнта імунна ослабленість організму різна. Медичними дослідженнями виявлено 5 форм захворювання:

Увага!

Для профілактики і лікування панкреатиту наші читачі радять

  1. Власне антибіотикоасоційована діарея. Нудота, ознаки зневоднення і сильні болі, що з`являються після акту дефекації або прийому їжі, найчастіше відсутні. Рідкий стілець у цьому випадку проходить самостійно і не потребує додаткової терапії;
  2. Другою формою вважається помірне асоційоване нездужання. Екскременти мають м`яку кашкоподібну консистенцію, а частота їх не досягає 3 раз на добу. Такий вид проносу після антибіотиків також проходить самостійно;
  3. Ще однією формою такої діареї є асоційований або псевдомембранозний коліт. Вона найбільш важка і характеризується розладом шлунка, яке супроводжується водянистими випорожненнями, болями в животі, блювотою, і підвищенням температури. Лікування цієї патології потрібно специфічне;
  4. 2 самі рідкісні форми - сегментарний, геморагічний і антибіотикоасоційований коліти. Вони також виникають після прийому сильнодіючих ліків і характеризуються крім проносу сильними болями в животі, лихоманкою і можливим крововиливом в слизову кишечника.

На частий питання батьків, чому ж у новонародженого малюка можливий розвиток такої патології, особливо її важких форм, фахівці пояснюють обумовленість її виникнення тим, що на тлі деяких сильнодіючих препаратів відбуваються значні зміни в мікрофлорі шлунково-кишкового тракту, сприяють прогресуючого зростання і розмноження патогенної флори.

Пронос після антибіотиків у дорослого

Пронос від антибіотиківТака патологія, як тривала діарея, що характеризується частим і рідким стільцем, може виникнути на тлі прийому певних лікарських засобів не тільки у дитини, а й у дорослого. Від пацієнтів старшої вікової групи часто можна почути питання, чому після антибіотиків не проходить пронос довгий час? У них причини цього так само, як і у малюків, полягають в порушенні ліками мікрофлори кишечника. Але у дорослого пацієнта на відміну від дитини стати причиною розладу шлунку може тільки велика доза неконтрольовано прийнятого препарату, призначення невідповідних уколів, або ослаблений імунітет і наявні проблеми в роботі шлунково-кишкового тракту. В інших випадках патологія практично не проявляється.

Якщо почався пронос після прийому антибіотиків, не слід відразу ж впадати в паніку, так як за рахунок певного медикаментозного втручання, в важких випадках спеціального курсу уколів, а в більш легких - коригування харчування і дотримання відповідної дієти, загальний стан організму швидко прийде в норму. Крім цього, необхідно почати з особливою ретельністю дотримуватися особистої гігієни. Також до звернення до лікаря дорослим пацієнтам слід виключити емоційні і фізичні навантаження і ні в якому разі не вживати спиртні напої.

Методи лікування проносу після антибіотиків

Лікування проносу після антибіотиківДля того щоб в результаті лікування будь-якого запального захворювання, проведеного за допомогою сильнодіючих лікарських засобів, не виник рідкий стілець і не зіпсував радості від одужання, фахівці в обов`язковому порядку призначають профілактичні заходи. Для цього рекомендуються препарати, що сприяють відновленню мікрофлори і не допускають виникнення розлади шлунка.

У тому ж випадку, якщо після лікування антибіотиками пронос все ж таки виникла, слід якомога швидше привести в порядок мікрофлору кишечника. У більшості випадків не потрібні лікарські препарати, що вводяться в організм оральним способом або за допомогою уколів. Досить буває скористатися пробіотиками, наприклад БІФІДУМБАКТЕРИН, який забезпечить ослаблений організм корисними мікроорганізмами.

Але якщо пронос після антибіотиків сильний, розлад шлунка не проходить кілька днів, а що почалася діарея супроводжується температурою і блювотою, лікування повинно проводитися в стаціонарі, під наглядом фахівця. У цьому випадку крім дієтичного харчування потрібно і тривала медикаментозна терапія.

Увага, тільки СЬОГОДНІ!
Поділися в соц мережах:
Cхоже